Thursday, August 27, 2009

Kenangan kecik2 dulu

Dulu..time kecik2..kene tgu azan maghrib br bleh makan...azab dia..peh xleh ckp..maka..terpaksa wat mcm2 trick janji leh makan minum. Gile degil. Camne la mak abah leh tahan karenah 6 anak dia kan?

Pg p sek..ptg ade sek agama plak. Nak kayuh basikal tu..gile xlarat. Nak buka? jgn harap mak bg. Nak kene libas ngan rotan, berani la ko xpuasa. Tp..xpe...aku ade cara baik punye

Mandi tah bape kali. Asal mandi..lama-lama. Sblm bln puasa, xplak camtu. Time mandi...ape lg..bukak air paip...nganga mulut. Nikmat gile da dpt air paip tuh. Konon air tersedap di dunia. Kuor bilik air..belakon la plak muka letih gile. Padahal perot da kembung mnm air paip...lalalala

Kalo gerimis ke ujan ke time blk sekolah, lg la suka. Cepat2 dongak kepala...bukak mulut beso2..tu diaaa...air ujan pon jadik. Konon..rezeki xbaik ditolak...hik hik hik

Kalo coti sekolah.. gigih plak nak main polis n3..congkak..panjat pokok..galah panjang..mcm2 lg la..masok kol 2..badan da lemau..lembik semacam. mtk kat mak nak buka..kene marah..makanye...sambung main..xlama tu blk umah..msk cpt2..siap lari2..bkk peti ais..mnm air sejuk cpt2. Lg best kalo ade air lebih buka smlm. Kalo nasib xbaik..dgr la mak jerit..."hoi! xpuasa!" Tp...mn nak ngaku beb..haros belakon..buat2 tepok dahi..konon terlupa..wakakaka..tp..salu kantoi jgk..sbb mak tau kami adk beradik buat2 lupe.

Belom lg..mnm air pahtu kesat mulut. Konon hapus bahan bukti..tp..bile dpt air sirap..kantoi bodo. Lap2..ade merah atas mulut mcm misai. How? Maka..merasa la..buka kat blkg kan..sbb...dulu2.." Org xpuasa xbleh makan dgn org puasa" sob..sob..sob..

Bile mlm...kemaruk nak main bunga api bagai plak. Tp aku layan mercun. Best woo..ikot abg aku..bakar...campak. Hahaha..tapi..part mercun roket..aku kene jerit..mana taknye..org len ltk lam botol..aku mengada ikot along pegang. Tp along pandai set time bile nak lepas. Yg aku? Pegang sampai mercun tu meletup. Maun along xbising. Dahla aku sowang jek pompan wat perangai tuh. Hahaha

Pg raya...mcm takot2 nak makan. Konon rasa mcm bulan puasa. Padahal puasa bp ari jek..buat2 puasa jek lebeh

0 telah itu ini: