Thursday, August 20, 2009

Jawapan pertanyaan teman

Smlm..masa ngah syok ym..sorang teman bertanyakan " sejak bile zue senget?" Tu dia...soklan...wawawa...baik...mari ku ceritakan....Tp..sblm tu...Maaf ye abe + b .. xde niat nak ungkit citer lama...juz 4 fun

Sejak dr sek lg, aku mmg perasan..aku ade 1 mcm tebiat. Suka tgk pompan santek, cute2, seksi2..bla..bla..bla.. Aku sdrk pon pelik dgn perangai itu.

Masa pas SPM, aku keje sementara tgu result. Jadik minah kilang. Hik hik hik. Best! Adelah sorang peng nih..dok usha aku ari2. Masa tu aku xtau lg istilah peng2 bagai ni. Yang aku tau..tomboi saje. lalalala~ Sampai la 1 ari.. si tom ni meluahkan isi hati kat aku. Dia letak cincin kat meja aku n pesan, kalo terima dia..sile pakai itu cincin. Rasa2 aku pakai x? Wahahahaha..kasik gelak dl...sbb aku xpakai..tp aku nanges! sebab? aku takot la weh! wahahaha..konon2 masa tu "sorry..im str8"

2/3 bln pastu..tom tu benti keje. Kami bekawan jek. Tade lebeh2. Sampai la 1 ari..aku btl2 pasti..yg aku rasa ape dia rasa dan jauh dalam hati aku mengakui..ape aku rasa itu adalah salah..dan aku cuba tok bg tau dia ape aku rasa...tp aku hampir2 tegolek dog..sbb..dia anto 1 surat bg tau dia akan bertunang. Dush! tebalik kejap donia. Tp..kami kawan jgk pastuh. Dan..dia sampai skang xpenah tau aku juga rasa ape yg dia rasa! itu cerita 9 taon lepas

Pastuh..aku sambung blajo. Masuk kolej jek. Kat situ aku ni mcm burung la. Baru bebas. 18 taon masa tuh. Time ni aku ade la kapel ngan sorang guy tu. Tp bkn sbb aku nak guy tu, tp sbb kawan aku. Kawan aku ckp " kalo ko xterima mamat tu, kt pts kawan" Aku dl ade pegangan idop la kononnye yg xkan gado ngan kawan sbb jantan. Xpk panjang..aku terima jek. Tp dalam masa yg sama..aku ade jgk pasang peng[masa ni br aku tau ape kejadah pengkid itu] Gile btl! peng n guy tu tau dorang bermadu. Salu gak la peng tu kene tibai ngan guy tu. Kah kah kah

Abes kolej...abesla cinta2 itu. Masa otw nak blk kg..carik tmpt praktikal..ade la kenal sorang mamat ni [wah...gatal gile aku..dlm bus pon sempat pas no tepon. No umah lg weh"] keh keh keh. Tah camne mamat ni syok plak kat aku. Aku pon story le kat mamat ni...A~Z pasal aku. Aku ckp..aku xseperti disangka. Masa tuh aku pos sume surat2 cinta aku with ex peng n ex bf..gambo2..adiah2...segala2 la kat mamat ni. Memula mengamok gak dia. Tp..aku ckp..aku cuma nak dia tau sape aku sblm rasa dia btl2 bleh terima aku. Ntah camne..dia leh lak terima...
3 taon aku ngan mamat tuh. Dr aku praktikal..sampai dia praktikal. Dr aku keje sampai dia bising2 nak break sbb dia xkeje lg. Dr dia sambung study blk..sampai le aku p keje tmpt len..Last...kami nyaris2 nak betunang..tp..xjadik..masing2 senyap..kire habis camtu jek..

Pas mamat tuh..aku xpenah lurus dah. Walaupon ade guy yg cuba nak luruskan..tp aku xbole. Nasib baik jgk..aku xbuat keputusan nekad..terima pinangan kawan baik aku taon lps. Kalo x..kawen suda aku. Kawan aku tuh awal2 aku da ceritakan ttg aku...mula2 bese ah..haros amok kan..p pastuh ok..jek..Bile aku tolak dia..dia kawen ngan awek 1 tempat keje dia n skang bakal menimang cahaya mata. Aku doakan dia bahagia..walaupon ade dia msj n kol kt rindukan aku. mtk2 abe + b xnampak..ekeke

Sekarang...aku rasa biarlah aku dgn caraku...rasanye da 4 taon aku macam ni [sorry honey kt ari tu 6..salah kiro] Adik2 aku pon rasanye tau aku senget...sbb dorang pernah terserempak aku n partner...xsompek nak cover line. Adk2 jgk tau..aku frust gile2 masa break ngan mamat tu dl. Itu cerita dulu...sekarang aku... bahagia dgn life aku skrg walaupon org lain pandang serong.

Abe + b... thanks...utk segalanye

Honey...da jawab da ok...

Cito da habih...tepuk tangan..gilo panjang berjelo...

4 telah itu ini:

hannie_luv_vespa said...

wah..wah..wah..best r...
ngeee...
cam2 cter ny...

MisZ DeAnNa said...

panjang sungguh critemu ituuu..

;p

ZuE said...

Honey : best? wakakaka..
Pinky : Panjang berjelo.ponek da edit..kasik pendek2..kikikiki

hannie_luv_vespa said...

hehe..
hannie sanggup bcer panjang2 pon..
hahahah