Tuesday, August 18, 2009

hati

Lama da xhapdet. Xde idea beb. Idop mcm bese..xde mende berubah.

Ahad - Abe dtg jenguk aku. Jap jek. Ade la dia bawak guard 2/3 org. Hmmm....ok..aku mengaku. Aku cemburu. Tiap kali dtg, mesti bawak dia. Aku paham. Dia n abe setakat berkawan. Tp, dia jugak ex abe. Dan, kalo cemburu itu salah, atau keterlaluan, maafkan aku.

Aku tau, abe jugak cemburu dengan perkhabaran yg aku bawa. Tapi, betol..aku dan dia hanya bersahabat. Tak lebih dari itu. Hati aku masih mcm dl. Betol. Sikit pon xberubah. Pada sahabat juga dah aku terangkan akan status aku sejak awal lagi. Aku akui, aku selesa bersahabat dgn dia.

Origami itu- mulanya sekadar satu gurauan. Memberikan sahabat sekeping A4 dan minta lipat santek2. Sahabat melipatkan bentuk hati. Tanpa ape2 maksud. Aku yg kagum dgn kehebatan sahabat..menghulurkan kertas lg. Sahabat lipatkan bentuk bola pula..dan yg terakhir...bentuk burung. Sungguh..xde pape niat.. Sungguh!

Abe..maaflah... kadang2 daku xperasan. Buat sesuatu tanpa berfikir...tapi....

Andainya berkata benar itu salah....betulkanlah
Andainya jujur itu menyakitkan..ajarkanlah aku berkata nista

Tapi...tolong...

Jangan pernah meragui diriku...

4 telah itu ini:

hana said...

erk..
jujur itu memang sakit..
tp..
menipu lagi sakit...
kan zue kan...

Anonymous said...

jadilah seperti selalu, kerana jujur itu kamu. dan jadilah kamu yang selalu...

ZuE said...

hana : jujur itu spptnye indah..
anon : jujurkah diriku?

hannie_luv_vespa said...

jujur patut indah ek..
heheh..