Tuesday, April 14, 2009

Bingkeh & ko-rhok2

Aaaaa..ape kejadah tu? Ha..aku pon memula cam kompius. Smlm blk kg. Kalo da blk tu..biasa la org tua2 jek ade. Dorang pon mula la beborak..aku jdk pemerhati sudah. Tetibe ade perkataan yg menarik minat aku. Lbh kurang camne la ayat wan2 itu:-

Ha! elok tu bingkeh angah punyo
Ateh punyo xbingkeh. Bahayo. Sok2 nak mtk tuko tu. Nak yg bingkeh
Tulah..yg kek umah ne bingkeh. Tah memano kilat eh, da bingkeh dl

Aaaaaa..aku mula tertanya2. Ape kejadah lak ne..Adeiii....

Mak dok usha2 aku...da senyum2..siottttt...mak pon tanye " tau x..bingkeh tu ape?"
Aku pon dok tayang gg je ah. Tetibe wan yg dok borak2 leh sampok.. "bingkeh tu terputus"
adeii...sikit punye pjg ooooo aku pehtu

Ko-rhok2... Ha..cube teka ape mende tuh? Alah..menatang yg..kalo kt ade luka ke..kudis ke...kengkadang ade menatang yg halus kaler itam2 tu dok kejekan tmpt luka tuh. Tu r mendenye...

sekian..pelajaran arie ne
hahaha

0 telah itu ini: