Thursday, June 11, 2009

Lelaki?

Auww...baru2 ni ade la sorang mamat ni salu dtg tmpt aku keje. Ari2 kot. Atas urusan nak selesaikan keje dia jgk le. Bl da dtg ari2 d tambah plak dgn mulut aku n dia yg sama2 mcm murai, kami jadik agak rapat. Dia pon kadang2 bl bosan xtau nak wat ape, melangok kat kedai ni sampai la aku rasa nak muntah layan cerita ceriti dia. Hiks..abih segala cerita tok nenek dia segala dia p stori. Sampai segala mende ade dlm pendrive n hp dia pon dok tayang aku. Tp, baru2 ni dia semakin pelik. 1 malam dia kol umah. Gile gelabah aku. Jantan mn plak nepon ni. Da lama rasanye xde jantan tepon aku. Puas gak la menjawab ngan mak. Xpasal2 jek. Jantan tu mtk no hp. Sbb mls dgr mak bebel n mlm tu gak last aku pakai hp, aku bg jelah. Kol doblas stgh dia kol. Memula citer pasal nak jual produk dhl, pahtu one drop perfume, pahtu pasal perencah mee bandung...aku pon tolak la baik2..kt xnak. Aku ingatkan dia nk ltk dah. Upenye hampeh! P melalut dok citer pasal p umah pak mertua la...tgk ank la..bla..bla..bla...aku tgk jam. 30min dah ni. Aku pon bosan dah. Last2 aku end kol..wakakaka..gile jahat. Dia kol lg..p aku xangkat. Aku send msj " sori la bro, b3 kong" Ingatkan dia paham bahasa. P...huh..xde maknanye. Dia kol2 dan terus kol lg. Last2 dia tacing gaknye..dia send msj "aku nak tanye la pandangan anak dara pasal anak dara. Apesal ank dara xnak ctct aku?" Lol..ape kes lu bro? Dan aku yg xnak kalah..send msj lagi "esok jelah tanye bro. Ngantok. Nak tido. Nite" Tp..dia reply lg "Nite sis..sok ko blk keje kol bp? sape amik? kalo ko blk sdrk, leh late supper ngan aku kat dataran" Aku? tos buat2 tido mati..keesokkan hari, dia muncul lg kat kedai. Kali ni dok tanye

Apesal aku tepon ko xdpt?
Tepon rosak. Malam td last guna
Rosak ape?
[aku gigih terangkan] bla..bla ....bla
Tetibe...
Ko nak hp? Aku ade hp lebeh?
Xpe..ko simpan jek
Sok aku bg. Dlm kotak lg
Aku xnak la. Ko simpan je r bro


Malam td...time nak blk keje dia muncul

Bos ade?
Ade..kat atas
[dia tos laju2 naik] [aku lega xpayah lyn dia]
Tp..xlama tu..dia trn blk [aku da mula cuak]


Aku suh adk cpt2 start moto. Aku ckp nanti atas moto aku citer. Adk ikot jek. Masa nak jalan, aku dgr jantan tu jerit nama aku. P aku dan adk pekakkan telinga. Hiks..sampai umah..jantan tu tepon umah. Aku pesan kat adk, kalo sesapa carik, kata aku xde. Sah mmg dia. Adk pura2 angkat tepon dgn sore yg garang [thanks dik..camni angah syg ko lebey..hiks] Memula adk kata aku xblk lg. Kali ke 2 jantan tu kol, adk ckp aku da tido...n jantan tu kata kat adk..pesan kat aku, sok dia nak bg barang. Masa kat dapo..adk ckp.. "jangan sampai aku, alang n din p carik jantan tu" Ye..adk2 aku sgt menjaga kebajikan kakak2nye. Hahaha....

Aku keliru..kalo setakat nak kawan ngan aku..perlu ke....

Sound aku bl aku ltk phone?
Sampai nk bg hp segala
Tiap kali dtg kedai ade je sumting tok aku yg dia beli


Aku..bkn nak buruk sangka. Cuma aku rasa aneh. Aku baru knl dia xsampai sebulan dan yg paling menakutkan aku...dia laki orang anak 3. Oh.....

0 telah itu ini: