Sunday, May 10, 2009

l.e.l.a.h.

Aku mula rasa lelah dengan kenangan yang aku dan dia cuba ciptakan. Kenangan yang masih boleh diibaratkan bagai tunas yang mahu hidup subur malangnya tunas itu mulai merapuh..mula menyembah bumi. Aku makin keliru dengan kenangan yang kononnya mampu membahagiakanku. Hakikatnya? Aku sedang melukai hatiku! Aku sedang menyakiti jiwaku! Namun, aku masih jua terus memujuk hati. Kesakitan dan kelukaan ini hanya tok seketika. Sampai masa, awan mendung akan berarak dan matahari akan menyinar. Amin....Lelah ibi membuatkan aku cuba hidup tanpa bayangan dia. Aku sudah lelah untuk ditanya khabar. Aku sudah lelah untuk kata-kata yang mengula-gulakan hatiku..hatta...aku jua lelah mengingati tentang dia...hmmm..kasih....usah kau kata sayang padaku..andai ia hanya kata-kata. Usah kau kata cinta padaku andai cintamu bukan untukku...Seandainya cintamu masih utuh buatnya..pergilah padanya. AKu relakan. Kebahagiaanmu..kebahagiaanku jua. Usah risau..pandai la aku hidup tanpamu. Aku sudah biasa sendiri....kasih..terima kasih tok kebahagian dan kenangan yang pernah kau dan aku ciptakan..terima kasih....Apa pun yg bakal terjadi antara kita....aku mahu kau tahu...kasihku tulus untukmu..mungkin kita ditakdirkan bertemu dan berkasih..tp bukan tok selamanya......

0 telah itu ini: