Thursday, September 3, 2009

serang balas macam budak kecik

Ini namanya pembelaan!

Blog ini dl wujudnye atas permintaan seorang sahabat yg beria2 mahu tau ape aku buat. Betol. Itu aku akui. Aku yang pada mulanya malas melayan tp akhirnye terjebak menjadi blogger. Tp, haros diingat jugak, aku xpernah merengek2 mtk dibuatkan blog. Tapi dia yang beria2. Jadi..bile diungkit kononnye aku ni xreti berterima kasih kononnye dia yg memperkenalkan blog ini pada aku, aku rasa itu melampau! agak2 la weh! dan salah satu pantang larang dalam idop aku " tade ungkit2" Sebab pantang larang aku tu jugak la, aku selalu sgt senyap bile aku ada masalah. Aku xnak sesiap yang membantu mengungkit dikemudian hari. Tapi ape yang aku takutkan jadik jugak. Mende kecik jek. Ok la..nak puaskan ati org sshkan? Time dikejar2..engkaulah bintang hati segala. Bile da bertikam lidah...ko la betina segala... ok..ttp cerita ungkit

Kongkong- siapa engkau untuk mempertikaikannya? Sedang aku yg kau kata dikongkong xckp ape..apesal engkau ssh2 nak fkir. Betol, incik jantong ade ckp, xsuka aku berkawan dgn ko, tp ko ingat aku xbuat dorang camtu? Untuk pengetahuan ko, dorang pon aku ade listkan sape yg dorang kene jauhkan diri. Jadi, xde istilah mengongkong. dan kalaupon kau ttp nak kata mereka kongkong aku, makanye AKU JUGA KONGKONG MEREKA. Adil! tolonglah! jangan suka2 buat fahaman sekular sendri. Letih la nak layan

Lurus - sape kata aku lurus? mungkin aku banyak diam dan simpan dalam hati, maka aku dilihat sangat2 naif. Tapi, rasanya encik2 jantong pon kadang2 sampai xlarat nak luruskan aku. Btl, aku xtipu. Kadang2 encik2 jantong pon mcm nak sakit jantung bile aku cuba corner sana sini. Tapi itu aku.

Akhir sekali..kalau pon kau nak sakitkan ati pon, sakiti aku cukup. Jangan sakiti hati2 encik jantong aku. Yang buat kau rasa sakit, aku, bukan mereka. Mereka tak bersalah. Cukup2lah!

Sebagai memuaskan hati ko yang kononnye bersusah payah membangunkan blog ini....dengan ini..

ITU INI TELAH DITUTUP..

TERIMA KASIH UTK SEGALA JASA BAIK


Sekian...

2 telah itu ini:

aSh aBd Rahman said...

aih betul ke dah tutup ni.. janganle..

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!